پرش به محتوا

آلو

آب و هوای مناسب نهال آلو:

از نظر مقاومت در برابر سرماى زمستانه ، انواع آلو مشابه سیب وآلبالو هستند و نیازهاى سرمایى آنها بر حسب رقم با ۵۰۰ تا ۱۸۰۰ ساعت دماى کمتر از هفت درجه سانتى‌گراد برآورده مى‌شود.

درختان آلو به دماهای پایین در طول زمستان برای برطرف شدن نیاز سرمایی و رفع خواب زمستانه خود نیاز دارند.

خاک مناسب نهال آلو:

خاکی برای درخت آلو مناسب است که خوب زهکشی شده باشد، به این علت که این گیاه تحمل غرقابی بودن را ندارد.

این گیاه به طور کلی خاک های لمونی شنی را ترجیح می دهد و خاک های مرطوب و سنگین را بهتر از دیگر میوه های هسته دار تحمل می کند.

آبیاری نهال آلو:

آبیاری عمیق کمک می کند تا ریشه های آلو عمیق تر در خاک گسترش یابند، به این ترتیب درخت مقاومت بیشتری در برابر خشکی خواهد داشت همچنین با خطرات مرتبط با گرما در مورد ریشه های کم عمق و نوسانات سریع درجه حرارت در سطح خاک به حداقل خواهد رسید. درختان آلو، مانند بسیاری از درختان میوه، در خاک هایی که مداوم آبیاری می شوند رشد خوبی ندارند.

همه درختان آلو پاسخ خوبی به دو بار آبیاری در هفته می دهند.آبیاری باید همیشه در پایه درخت استفاده شود. آبیاری سقفی برگ درخت آلو را مرطوب می کند، به ویژه هنگامی که درخت در مرحله جوانی است، خطر ابتلا به بیماری قارچی برگ را بالا می برد. نشانه های کم آبی در درختان آلو، لبه های برگ درخت قهوه ای شده یا پژمردگی به طور کلی افزایش می یابد.

آفات و بیماری های نهال آلو:

کرم آلو یکی از مهمترین آفات درخت آلو است. لارو های این آفت علاوه بر میوه ممکن است جوانه هارا نیز مورد حمله قرار دهند. برای مقابله با این آفت میتوان درختان را با استفاده از سموم شیمیایی مثل فوزالین سم پاشی کرد.

انواع آلو:
شابلون – قطره طلا – بخارا – بلک – خاکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال