پرش به محتوا

ازگیل

 

آب و هوای مناسب نهال ازگیل:

درخت ازگیل به نور خورشید نیاز فراوان دارد به ویژه در زمان میوه دهی.

به طورکلی، مکان‌هایی با حداقل حدود ۶-۵ ساعت نور مستقیم برای این گیاه مناسب است. نور شدید آفتاب بخصوص اگر به همراه دمای بالا باشد اصلا مناسب این گیاه نیست و برگ‌های آنرا خواهد سوزاند.

این درخت  در فصل خواب و در طی زمستان می تواند سرما را تا حدود ۲۸- درجه تحمل کند. در صورت سرمای شدید و وزش باد شاخسار درخت خشک خواهند شد و آسیب خواهد دید.

خاک مناسب نهال ازگیل:

ازگیل نسبت به خاک سختگیر نیست اما در خاکهایی با زهکش مناسب و خوب که محتوی خاکبرگ نیز هستند به خوبی رشد می کند . خاکهای آهکی و یا خاکهایی سنگین که زهکش خوبی ندارند از دلایل عدم رشد این گیاهان هستند. بین هر دو درخت می بایست حدود ۵-۴ متر فاصله در نظر گرفت.

آبیاری نهال ازگیل:

ازگیل به طور کلی به آبیاری میانه و متوسط نیاز دارد و گیاهان جوان را در سال اول و همچنین دوم پس از کاشت می بایست هر هفته آبیاری کرد تا سیستم ریشه ای آنها قویتر شود. گیاهان مسن را می توان بافاصله هر ۳-۲ هفته آبیاری کرد. البته آبیاری این گیاهان بستگی به میزان بارش باران دارد و در مناطقی که از بارندگی خوبی برخوردار هستند گاهی نیاز به آبیاری گیاهان بالغ نیست.

آفات و بیماری های ازگیل:

درخت ازگیل در مقابل آفات و بیماری مقاومت خوبی دارد و کمتر مورد حمله آفات قرار میگیرد.

اما به طور کلی در بین آفات گاهی شته ها و لارو برخی دیگر از حشرات مشکلاتی را ایجاد می کنند و از بین بیماری ها آتشک بیشترین مزاحمت را بوجود می آرود همچنین گاهی بیماری های زنگ و سفیدک پودری بخصوص زمانی که هوا مرطوب و مکان کاشت از نور مناسبی برخوردار نیست و سایه است مشکلاتی را ایجاد می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال