پرش به محتوا

آلبالو

آب و هوای مناسب نهال آلبالو:

نیاز سرمایی آلبالو بین 1600-600 ساعت زیر 7 درجه سانتیگراد می باشد. تابستانهای خشک و خنک برای این درخت مناسب است. مقاومت به سرما در آلبالو در حد سیب است. ریشه آلبالو سطحی و در برابر خاک مرطوب نسبت به گیلاس دارای مقاومت بیشتری است و تا حداکثر عمق 5/1 متر گسترش می یابد.

خاک مناسب نهال آلبالو:

درخت آلبالو رطوبت زیاد را تحمل نمی کند و زهکشی برای آن اهمیت زیادی دارد.

بهترین نوع خاک برای این گیاه خاک لومی شنی است، چون زهکشی بسیار خوبی دارد.

محل کشت آن نباید اسیدی باشد. بلکه باید قلیایی باشد. قلیایی و اسیدی کردن بیش از اندازه خاک موجب آسیب به آلبالو می شود.

آبیاری نهال آلبالو:

درخت آلبالو به بارندگی در فصل زمستان نیاز دارد.

خشکی خاک در فصل تابستان می تواند باعث کاهش محصول دهی شود. بنابراین نیاز است در طول تابستان هر هفته دو تا سه بار این گیاه را آبیاری کرد، درختان بالغ و بزرگتر به رطوبت کمتری نیاز دارند و میتوان آن هارا هفته ای یک بار آبیاری کرد.

عمق آبیاری باید در حدی باشد که حداقل یک متر از خاک را به شکل عمودی به خوبی مرطوب کند. همچنین محدوده آبیاری بهتر است که حتما در سایه انداز درخت باشد و اگر تنه درخت را مرکز یک دایره در نظر بگیریم، دایره‌ای به قطر ۶۰ سانتیمتر (شعاع ۳۰ سانتیمتر) حتما باید به خوبی آبیاری شود.

آفات و بیماری های نهال آلبالو:

کرم سفد ریشه، این افت ویرانگر با تغذیه از ریشه ی آلبالو خسارات جدی بر درخت آلبالو ایجاد میکنند، مبارزه با این افت نیز نیازمند استفاده ی غرقابی از سم دیازینون است.

آلبالو نیز همانند همه ی درختان میوه و زینتی از حمله ی کنه و شته در امان نیستن، راه مبارزه با آن سمپاشی شیمیایی از کنه کش ها و شته کش هایی مثل ابامکتین و کنفیدور است.

انواع آلبالو:

محلی پیوندی – مجاری – سیگانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال